Vďaka mnohým neznalým a nekvalitným finančným agentom, ktorí ľudí len otravujú, vnucujú im svoje presvedčenia a nakoniec uzatvárajú nevýhodné zmluvy sú často finanční agenti vnímaní už od prvého momentu veľmi skepticky a podozrievavo. A pritom nám môže spoľahlivý finančný agent ušetriť množstvo peňazí, času a nervov. Pýtate sa ako?
V dobe, keď sa každý orientuje len na produkovanie zisku, by sa dalo pochopiť, že aj poisťovne sa v prvom rade snažia pozerať najmä na svoje zámery a až potom na zámery klientov – aj keď všetkými marketingovými kanálmi tvrdia pravý opak. Nemá to spoločné nič s tým, či sa o klientov starajú, alebo nie. Samozrejme, že sa starať nejakým spôsobom musia – inak by o nich prišli.
Ide však o to, že ich vždy a najmä vopred neinformujú tak úplne o všetkom – najmä o tom, či skutočne klient potrebuje všetky služby, ktoré si zaplatí v nejakom balíku. A či ich aj vôbec niekedy využije, prípadne či mu skutočne prinesú nejaký úžitok alebo prínos.
Možno ste a vy niekedy vyskúšali u svojho mobilného operátora po skončení paušálu vyjednávať o lepšej cene. Pri skutočnom odhodlaní a trpezlivosti sa to takmer vždy podarí. Čo veľmi zjednodušene v konečnom dôsledku znamená, že operátori by mohli aj vo veľkom ponúkať citeľne nižšie ceny všetkým zákazníkom.
No neurobia to. Výhodnejšie ceny dajú len diskriminačným spôsobom tým, ktorí si ich tvrdohlavo vydobyjú. A tým ostatným ponúkajú bežné (vyššie) ceny – a pokiaľ sa nikto nič nespýta (navyše aj s „vyhrážkou“ toho, že odíde ku konkurencii, ktorú musí často aj zrealizovať, aby ho „lákali“ lepšou cenou naspäť), tak ani nič nedostane.
Podobne fungujú aj rôzne balíčky poisťovní – často sa tam platí za niečo, čo klient vôbec nepotrebuje, nepoužije alebo nie je pre neho nejakým spôsobom výhodné. Za daný produkt zaplatí len preto, lebo je nerozdeliteľne spojený s iným žiadaným produktom v jednom produktovom balíčku.
Niekedy to pripomína nákup balíčka mandarínok v obchode – ak si ich chcete kúpiť, musíte si ich kúpiť všetky – aj keď je z dvadsiatich kusov 5 zelených, 2 nahnité a 3 obité, prípadne príliš mäkké. Zjednodušene si tak kúpite aj produkty, ktoré by ste si samostatne určite nekúpili.
Z pohľadu predajcu ovocia je to pochopiteľné – ak chce dlhodobo fungovať, musí niekedy siahnuť aj k takýmto opatreniam, navyše keď ide o produkty s obmedzenou trvanlivosťou.
No vo finančnom sektore je to o niečom inom. Aj tu musia poisťovne dbať na svoju rentabilitu. Avšak zdá sa, že to často hraničí až so zneužívaním nevedomosti ich klientov.
Ak by ste napríklad chceli riešiť poistenie pre deti, bežne by vám poisťovňa ponúkla balíčky, ktoré sú predražené poplatkami a často obsahujú veľa nepotrebných a nezmyselných vecí.
Dobrý finančný agent by vám však v takom prípade ľahko ušetril peniaze – namiesto samostatnej detskej poistky, by vám ponúkol možnosť pripoistiť si dieťa k vašej vlastnej životnej poistke. Z pohľadu krytia ide pri dobrom nastavení o totožné produkty akurát výška poplatkov je oveľa nižšia. A prínos je naopak vyšší.
A navyše každý dobrý poradca vie poradiť aj s najvhodnejšími spôsobmi investovania – aj pre mladých ľudí, ktorí investovanie často podceňujú a radšej sa venujú momentálnemu stavu – zábave, kariére a podobne.
USD | dollar | 0,99 |
JPY | yen | 142,66 |
CZK | koruna | 24,64 |
GBP | libra | 0,87 |
HUF | forint | 405,10 |
PLN | zloty | 4,75 |
BGN | lev | 1,96 |
DKK | koruna | 7,44 |
EEK | kroon | 15,65 |
LTL | litas | 3,45 |
LVL | lats | 0,70 |
RON | new leu | 4,94 |
SEK | koruna | 10,92 |
CHF | franc | 0,95 |
NOK | koruna | 10,29 |
HRK | kuna | 7,52 |
RUB | rubla | 117,20 |
TRY | lira | 18,15 |
AUD | dollar | 1,49 |
BRL | real | 5,09 |
CAD | dollar | 1,33 |
CNY | renminbi | 6,98 |
HKD | dollar | 7,78 |
IDR | rupiah | 14866,30 |
INR | rupee | 79,16 |
KRW | won | 1381,38 |
MXN | peso | 19,78 |
MYR | ringgit | 4,51 |
NZD | dollar | 1,68 |
PHP | peso | 57,29 |
SGD | dollar | 1,40 |
THB | baht | 36,79 |
ZAR | rand | 17,49 |
ILS | 3,43 | |
ISK | 140,30 |